Messages

My pages

Pages

ویدئو 206 4

auto created content

ویدئو 206 3

auto created content

پژو 206 2

auto created content

تست

Short description of the page

ویدئو پژو 206

Short description of the page

نقد و بررسی خودرو 206

Short description of the page

الگوی صفحه خودرو

Short description of the page

خبر تست

Short description of the page

الگوی صفحه خبر

Short description of the page

صفحه اخبار

Short description of the page

الگوی مقاله آموزشی

Short description of the page

تست برق خودرو 2

Short description of the page

تست

Short description of the page

صفحه آموزش ها

Short description of the page

الگوی صفحه ویدئو

Short description of the page

مقاله‌ها

ما در فونیکس خودرو به روزترین مطالب علمی در مورد خودروها را برای شما فراهم می‌کنیم. این مقاله‌ها کاملا علمی واثبات شده هستند و شما را در نگهداری خودرو یاری می‌کنند.

خودروها

ما در فونیکس خودرو تلاش کردیم که تمام خودرهای شما را پوشش دهیم و راهکارهای مناسبی را برای نگهداری از انها ارائه کنیم. خودروی خود را انتخاب کنید تا منابع آنرا مشاهده کنید.

خودرو نمونه ۴

خودروی نمونه ۴

سمند

این خودرو به عنوان نمونه اضافه شده است

پراید

این صفحه برای پراید اضافه شده است.

پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۶ (به انگلیسی: Peugeot 206) یک خودروی سواری تولید شرکت پژو است که به جهت هندلینگ مناسب، جذابیت ظاهری، سازگاری با محیط زیست و مصرف سوخت پایین و همچنین گزینه‌های گوناگون و فراوان در سراسر جهان طرفداران زیادی داشت و در ایران با ۶ تیپ تولید و عرضه می‌شد.

صفحه اصلی سایت

صفحه اصلی بلاگ هست که به زبان فارسی نوشته شده.

فیلتر اسپرت معایب ومزایا

راهنمای تخصصی فیلتر اسپرت

لامپ خودرو

معرفی بهترین برند های لامپ خودرو در ایران

(راهنمای خرید کیت کلاچ(دیسک و صفحه

زمان تعویض کیت کلاچ و عوال موثر در کاهش عمر قطعه

کیفیت خودروهای داخلی فراز و نشیب ها

نقد وبررسی تخصصی خودروهای داخلی و برون رفت آن

نکاتی درباره نگهداری از خودرو

مهم ترین و مؤثرین نکات در نگهداری خودرو

دینام خودرو

دینام خودرو و عیب یابی آن

سیستم بخاری خودرو

سیستم بخاری خودرو و عیب یابی آن

لرزش خودرو

عوامل مؤثر در لرزش خودرو

Home Login Logout

خرید کیت کلاچ مناسب برای خودرو و زمان تعویض آن


قبل از پرداختن به بحث خرید دیسک و صفحه و زمان تعویض آن،شمارو اول با کاره کیت کلاچ و اجزای تشکیل دهنده اون 

آشنا میکنیم:

کیت کلاچ وظیفه انتقال نیرو از موتور به گیربکس(جعبه دنده)را دارد.

درایران اکثر خودروها با گیربکس دستی عرضه میشوند واز مزایای آن می توان به مصرف کمتر،وکنترل بیشتر به خودرو اشاره کرد.

کیت کلاچ از سه بخش اصلی:صفحه کلاچ،صفحه فشار و بلبرینگ تشکیل شده است،معمولا صفحه فشار وبلبرینگ همراه هم هستند.


معرفی اجزای اصلی کیل کلاچ:

صفحه کلاچ:

یک صفحه فلزی دایره ای چرخشی است که به شفت ورودی انتقال می یابد.

صفحه فشار:

یک صفحه فلزی گران قیمت است که،با فلایول می چرخد و باعث نیرو وارد کردن به صفحه کلاچ و گیر کردن آن میشود.

بلبرینگ:

جزء اصلی کیت کلاچ است و بین صفحه فشار  وصفحه کلاچ قرار دارد.


صفحه فشار(صفحه کلاچ)

بلبرینگ کلاچ

بلبرینگ


حالا که با کیت کلاچ و اجزای اون اشنا شدید شمارو با دلایل اصلی خرابی دیسک صفحه و طول عمر کم اون آشنا میکنم:

1_رانندگی زیاد درون شهر وترافیک .

2_شتاب گرفتن ناگهانی  خصوصا در دنده یک و دو.

3_فشار آوردن به خودرو در سربالایی و شیب.

4-سنگین کردن خودرو ورانندگی کردن باآن در دنده های سنگین.

5_فراموش کردن برداشتن پا از روی پدال کلاچ(خصوصا خانمها).

6_دنده عوض کردن به یکباره و معکوس دادن نابجا.

7_استفاده از کیت کلاچ های کم کیفیت.


نشانه های اصلی تعویض دیسک و صفحه:

1_به خوبی جا نرفتن دنده 1،2 و همچنین نده عقب و صدا دادن آن.

2_لرزش خودرو در هنگانم حرکت ویابه اصطلاح هنگام دنده مرده.

3_خودرو دیگر مثل سابق شتاب ندارد و همراه با افزایش دور موتور از شتاب کافی برخوردارنیست.

4-سفت شدن پدال کلاچ(برای پی بردن به این مورد پدال  ماشین های دیگر را امتحان کنید تا پی ببرید).


معرفی بهترین مارک های  کیت کلاچ برای خودروهای ایرانی:  

گروه ایرنخودرو:

1_ایساکو(قیمت مناسب،طول عمر کافی،مناسب گروه ایرانخودرو)

2_والئو(قیمت بالا طول عمر کافی)

3-دایکن(قیمت بالا،طول عمر زیاد)

4_لوک(قیمت بالا،طول عمر زیاد)

گروه ساپیا:

1-عظام

2والئو(آبی)

LocalTheme

Help